dinsdag 18 november 2008

R.I.P.

Rust in vrede...... Wie?

2/3 van mijn ganzenkudde, (of hoe een groep ganzen ook genoemd worden) is uitgemoord vannacht. 2 Van de 3 ganzen vond ik vanmorgen in het weiland. Morsdood. Meer dan 2 jaar is het goed gegaan, tot het nu een keertje mis gaat.

Deze nacht hadden we al behoorlijk veel ganzenlawaai gehoord. Nu krijsen ze wel eens vaker 's nachts, reden waarom ik ze ook wel kwijt wilde. Maar deze keer ging het wel erg hard en op een gegeven moment hoorde ik ook vleugelgeklapper. Net of ze lekker in het water aan het spelen waren. De nachtrustverstoorders!

Maar het lawaai ging gelukkig over en we draaiden ons weer eens lekker om en probeerden onze welverdiende slaap weer te vatten.

De volgende morgen zag ik één gans samen met de geiten bij de poort staan vragen om wat lekkers. Één gans? Dat klopt niet, waar er één is horen er ook drie te zijn. Ze lopen altijd bij elkaar. Op speurtocht in het weiland zag ik ze liggen, twee dode ganzen zonder kop.

Wie, oh wie is de dader? Ik klaag hem aan bij de jagers.