zondag 14 februari 2010

Zondag.



We hebben de gewoonte om op zondagmorgen een wat langer ommetje te maken, Filou en ik.
Dus dat moest vanmorgen dan ook maar. Maar het was niet aantrekkelijk om er op uit te gaan. Het vroor en het sneeuwde. Brrrr.

Die hond trok zich er niets van aan, die begon met het zich lekker wentelen in die sneeuw. Dat doe ik hem nog niet na.
En als extra opwarmertje ging hij nog even op volle snelheid achter een ree aan. Ook dat doe ik hem niet na.

Andere Esplas bewoners vinden het, net als ik, een heel bijzondere winter. Dit is de vierde periode met sneeuw en vorst deze winter. Ze vinden dat geen van allen echt kloppen. Er moet iets aan de hand zijn.
En dan leg ik ze even uit hoe koud het in Nederland is. Dat ze daar kunnen schaatsen. Dat gunnen ze die Nederlanders van harte, maar het hoeft hier niet van hullie.