vrijdag 15 februari 2013

Bosbouw.



Nu het eindelijk weer eens een droge dag was, werd het weer tijd om aan de verre toekomst te denken. Om te zorgen dat we over een jaar of twee ook nog warm zitten in de winter.
Dus ben ik vandaag weer eens met de kettingzaag naar het bos getrokken om enige bomen te vellen en aan handzame brokken te zagen. Een vermoeiend werk, dat wel. Gelukkig kan ik het me veroorloven om zoiets niet langer dan 2 uur per keer te doen, daarna heb ik het wel weer bekeken. En als je maar vaak genoeg 2 uurtjes werkt, heb je zo maar een heel bos om gezaagd.
Maar dat hoeft nu nog niet, ik bewaar ook nog wat voor de komende jaren.
Het ophalen van dat brandhout moet weer wachten tot in de zomer, wanneer de oogst weer van het omliggende land is. Nu is het trouwens met de trekker ook niet te bereiken vanwege de nattigheid, het land lijkt wel een moeras.

De foto hierboven van een hobbit, rustend in het bos, is niet helemaal geworden wat ik er van verwacht had. Het had mooier gekund, vind ik zelf!