dinsdag 26 februari 2013

Normaal.




Ik zag in een reportage van PowNews (ja ik beken, daar kijk ik wel eens naar) dat de Achterhoeker de meest ongezonde levensstijl heeft en het meeste alcohol drinkt van alle Nederlanders. En velen zijn daar wel trots op.
Wat schrok ik daar van. Want ik ben er achter gekomen dat ik mijn favoriete godendrank whiskey niet zo erg lekker meer vind en, nog erger, dat ik er niet meer zo goed tegen kan. En een echte bierdrinker ben ik ook al nooit geweest. Zou ik dan toch geen echte Achterhoeker meer zijn? Ben ik dat toch al te lang weg uit die (bijna) mooiste streek van Nederland?
Maar toen ik nog even verder keek, hoorde ik dat zelfs de leden van de wereldberoemde band Normaal met het zelfde probleem kampen. Ook zij hebben het niet meer zo op dat gezuip en gegooi met bier. Het lijkt een ouderdomsverschijnsel te zijn.
En dat gaat helaas nooit meer over!