woensdag 13 februari 2013

République Francais.



Ik ben niet zo gek op post van de Franse republiek en zeker niet als het een brief van het ministerie van binnenlandse zaken betreft. Over het algemeen kosten brieven van de republiek ons geld, soms zelfs veel geld.
Maar deze keer viel het mee. Nadat ik met zenuwachtig trillende vingers de brief open had gescheurd, bleek dat ik weer een puntje er bij heb gekregen. En dat is nooit weg, natuurlijk. Een rijbewijspuntje wel te verstaan. Die ben ik een half jaar geleden kwijt geraak toen ik in noord Frankrijk een keer te hard had gereden.
En als je dan een half jaar braaf bent geweest krijg je die punt weer terug. Niet dat ik er met spanning op heb zitten wachten, want we hebben 12 van die punten dus ik was er nog lang niet doorheen.
Maar wat een administratie zit daar weer aan vast. Geeft niet, die hele grote Franse overheidsorganisatie moet toch wat te doen hebben