donderdag 18 april 2013

Dentist.



Ik had recent enkele tand-en kiesvullingen verloren. En dan moet je, om problemen te voorkomen, eigenlijk direct een afspraak maken met de tandarts. Moedige mensen doen dat ook, maar ik ga bij wijze van spreken liever naar de kapper dan naar de tandarts, dus het was er nog niet van gekomen.
Maar één ervan begon toch wat pijn te doen en dus heb ik vanmorgen de stap genomen om te bellen. Wat schetst mijn verbazing en ontzetting: als ik er binnen 10 minuten zou zijn werd ik direct geholpen. Nu kan niemand binnen 10 minuten de 10 kilometer naar Saverdun overbruggen, maar ik zei dat ik er zou zijn. Sneller kun je toch niet geholpen worden, nietwaar?
Binnen 20 minuten stond ik daar op de stoep en de piepjonge tandarts en zijn even oude assistente stonden me al op te wachten. Ze hadden al wachtend in de computer gekeken maar ze konden geen dossier van mij vinden, terwijl ik toch gezegd had dat ik al eerder bij hun was geweest.
Maar we kwamen er overeen dat ik dan lang geleden bij zijn voorganger  moest zijn geweest waar hij de praktijk van had overgenomen en die had toen nog geen computer en dus ook geen elektronisch dossier over mij. De goede man was intussen met pensioen gegaan.
Om kort te gaan, de beste man heeft met enkele noodvullingen de ergste schade gerepareerd en met een afspraak voor volgende week voor de definitieve reparatie kon ik weer gaan.
En dat geintje koste me het luttele bedrag van 23 euro, welk bedrag ik volledig hoop terug te ontvangen van de verzekering. Dat is weer eens wat anders als ieder jaar duizenden euro’s bijbetalen voor de ziektekostenverzekering.
 En Diny? Diny is druk met de groentetuin.