zondag 28 april 2013

Wat een toestand.



Wat te doen op deze bijna winterse dagen? Het regent en het is koud buiten, zo koud dat Anka en ik geen zin hadden om zelfs maar een korte zondagmorgenwandeling te maken. En dat zegt toch wel wat.
Dus verstop ik me maar in mijn hobbykeet om nuttige dingen te doen zoals het opnieuw in de verf zetten van de tuinbanken. Daar sta ik droog en uit de koude snijdende wind. Zo ben ik toch een beetje nuttig bezig. 
En als het helemaal niet meer gaat dan pak ik mijn E-reader en ga bij de kachel een boek zitten lezen.

Of ik ga me kwaad zitten maken over de dreigende Europees wetgeving die de teelt van en handel in zaaigoed aan banden probeert te leggen. Zou het werkelijk zo ver komen dat zelfs ik nog moeizaam de barricaden op moet klimmen om te protesteren tegen dit soort Monsanto en consorten bevoordelende maatregelen?
En nu ik toch aan het mopperen ben over Monsanto: ik sprak laatst met iemand die vrolijk zat te beweren dat hij kwistig strooide met het landbouwvergif Roundup. Hij vond het niet zo mooi dat er lang gras door het gaas om zijn tuin groeide, dus spoot hij dat maar weg met dat vergif. Nu lees ik over onderzoeken die uitwijzen dat dat spul behoorlijk kankerverwekkend kan zijn. Die beste man had dan ook al enige chemokuren achter de rug. Zou er een verband zijn?