vrijdag 1 november 2013

Allerheiligen.

1 November is het chrysantendag. Al wekenlang zijn er overal bij bloemisten en bouwmarkten chrysanten te koop. En gouden handel lijkt me.
En al die chrysanten komen op het kerkhof te staan om de overledenen te herdenken.
Dat is mooi natuurlijk.

Maar als je net als wij zonder kalender leeft, ga je soms de mist in. Ik dacht vanmiddag boodschappen te doen, maar onderweg zag ik al abnormale zaken: ik zag de buurman joggen op vrijdagmiddag, bij ons voormalige huis stonden beide auto's geparkeerd en bij het station stonden erg weinig auto's. Dit alles gaf me al enigszins te denken, maar de zekerheid kwam pas toen ik zag dat de supermarkt gesloten was. Eindelijk drong het tot me door dat ik een "vergefse lüppe" gedaan had. Alles is gesloten en iedereen is vrij.
Mooi is dat, de kerken lopen leeg maar de katholieke vrije dagen worden wel in stand gehouden!

En ik zit zo verlegen om remblokjes voor mijn fiets die een grote beurt krijgt.

Allerheiligen nog aan toe zeg.