dinsdag 12 november 2013

Een sterke band.


Een sterke band met de weg, dat is noodzakelijk. En daarom had ik besloten om 4 nieuwe banden onder de camper te laten zetten. De voorbanden waren alweer versleten en de achterbanden waren licht beschadigd aan de zijkant.

Maar waar koop je die dingen tegenwoordig?
Mijn grote vriend Peet zette mij op het spoor van kopen op het internet en laten monteren door een bedrijf die banden monteert die je op het internet koopt. En er zijn veel ondernemingen die je online banden willen laten kopen, allemaal merkbanden. En volgens Peet (ik heb het niet gecontroleerd maar ik geloof hem op zijn woord) een stuk voordeliger als bij de garagebedrijven.

Het bestellen was een fluitje van een cent, dat gaat wel makkelijk. En je kunt de bestelling volgen op je computer. Even dreigde het mis te gaan toen ik zag dat de bestelling op weg was naar Brive, een stad hier 300 kilometer vandaan, maar dat was klaarblijkelijk een foute registratie want een paar uur later lagen de banden op de juiste plaats van bestemming.

De montage ging ook gesmeerd, een enthousiaste jongeling die niets anders deed dan online bestelde banden en remschijven monteren, had dat in een oogwenk voor elkaar. Uitgebalanceerd en al.

Nu kunnen we weer veilig op pad. Aan de band met de weg zal het niet liggen.