woensdag 27 november 2013

Herfst.

Herfst, herfst, wat heb je te koop
duizend kilo bladeren op een hoop.

Dat liedje heb ik overgehouden van de kleuterschool. Nee, niet mijn kleuterschool want ik heb nooit het genoegen gehad daar te mogen studeren. Ik mocht me tot mijn zesde jaar thuis vervelen. Nee dat is niet
waar, ik geloof dat ik me uitstekend vermaakt heb in die tijd. Onder andere door met buurman Bertus naar landbouw te gaan om meel te halen.

Nee, dat komt van kleuterschool waar Marcel ooit mocht verblijven. Of hij het nog kent weet ik niet, ik wel dus.

Maar dat liedje komt ieder najaar weer bij mij boven als ik de afgevallen bladeren bij elkaar hark om in de composthoop te deponeren.
En dat met een aangenaam zonnetje na een koude nacht met nachtvorst. Maar ik kan wel aan de gang blijven want nog lang niet alle bladeren zijn van de bomen af gewaaid.