vrijdag 15 mei 2015

Meten is weten.

Ik had zo'n ding geleend van Peet. Wat voor ding? Een bloeddrukmeetding!
Dat had ik beter niet kunnen doen want toen kwam aan het licht dat mijn bloeddruk aan de hoge kant is.

En om dat te laten controleren door deskundigen die daarin hebben doorgeleerd, kwam ik vervolgens in het medisch circuit terecht: huisarts, bloedonderzoek, cardioloog, apotheek.

Aan het einde van dat liedje, dat ruim een week duurde, zit ik dan met een hoop tabletten die ik de komende maanden mag slikken in de hoop dat die bloeddruk zakt en zich stabiliseert. Voorzichtigheid voor alles!

En laat nou de plaatselijk Lidl uitgerekend nu een superdeluxe digitale bloeddrukmeter in de aanbieding hebben, welke ik direct gekocht heb zodat ik het geleende exemplaar zsm terug kan brengen.
Met medeneming van een een aantal verse eitjes van eigen kippen die, zo heb ik ontdekt, goed in de smaak vallen. Dit ter compensatie van het aangedane ongemak.