maandag 27 juli 2015

Nondeju !




















Eindelijk had ik weer eens voldoende moed verzameld om een poging te doen voor het maken van een echt beeldje.
Zelfs heb ik een aardig voorbeeld gevonden om eens na te maken.
De Groninger lezers zullen zonder twijfel herkennen wat het snode plan is.

Hiervoor dacht ik een paar mooie stukken hout te hebben liggen. Maar helaas...
Een mooie eiken stam blijkt na bewerking uit een dikke laag spinthout te bestaan. Daar blijft dus te weinig mooi hakhout van over. Weg er mee !

Geen nood, er ligt ook nog een mooi blok dennenhout. Maar bij het op maat zagen zie ik rotte plekken binnen in het hout. Ook dit stuk is dus niet meer waard als brandhout!
Vandaar de titel hierboven

Hoe kom ik nu weer aan een mooi stuk hout, fijn om te bewerken en ook nog met de juiste afmetingen? Moet ik daar nou speciaal een dikke boom voor omzagen?