dinsdag 25 augustus 2015

Zuivering.

Eindelijk had ik voldoende moed verzameld om eens te beginnen aan het project waterzuivering. Ik wil het afvalwater van de badkamer en de wasmachine zo schoon zien te krijgen dat ik het in de visvijver kan lozen zonder dat de vissen het loodje leggen.
Dat probeer ik te doen door het water via enkele reservoirs te laten stromen die gedeeltelijk gevuld met kleikorrels . Op die kleikorrels moeten zich de waterzuiverende bacteriƫn vestigen. Tevens is dat water bestemd voor enkele plantenkweekbakken.

Dat staat al heel lang op het programma, maar om dat te kunnen doen moet ik een gat graven. En ik haat graven in de zware klei, daar wordt je moe van en dat kan niet goed zijn voor een mens.
Vandaag had ik opeens voldoende moed om het aan te pakken en ik moet zeggen, het viel mee!

Alles viel mee, totdat ik in de bricolagewinkel vergeefs zocht naar vijverfolie. Dat hadden ze niet meer en werd ook niet meer geleverd voor maart volgend jaar.
En daar heb ik dus niks aan.