woensdag 1 maart 2017

Kleine k-keffer.



Anka heeft wraak genomen en dat was volgens mij ook wel een klein beetje terecht, hoewel ik dat niet hardop mag zeggen als ik geen ruzie met de buren wil hebben.

Die wonen sinds kort permanent naast ons en ze hebben een Jack Russell-achtig hondje meegebracht.
En dan weet je het wel, want vervelender schepsels zijn er op deze aardkloot niet te vinden. Iedere keer als ik mij met of zonder Anka buiten vertoon gaat dat k-beest binnen voor het raam tekeer als een idioot. Daar heeft de buurvrouw last van en dus doet ze de balkondeur open om hem buiten te laten blaffen.
En dat houdt niet op.......

Vandaag zag ik die buren met hun hondje buiten staan en ik wilde ze even als een goede buur goedendag zeggen. Ik loop dus hun richting op en meteen schiet Anka als een bliksemschicht langs me heen achter hun hondje aan.  Dat beest rent in blinde paniek richting huis maar het mocht hem niet baten. We hoorden, vooral tot ontzetting van de buurvrouw, een doordringend gejank. Mijn roepen en fluiten was tevergeefs, Anka was horende doof.

Even later bleek dat ettertje een bloedend wondje op zijn rug te hebben. Wat nog nooit eerder is voorgekomen was nu gebeurd, Anka heeft een andere hond gebeten!
Ik denk dat zij haar kans heeft waargenomen om dat ettertje eens even flink op haar nummer te zetten. Ze is net een keer te vaak uitgedaagd door dat gescheld vanaf dat balkon.
Maar of het ooit nog goed komt tussen de buurvrouw en ons ??????