dinsdag 28 februari 2017

R.I.P.

Het voorjaar komt er weer aan. En dat is fijn.
Dat is te merken aan de natuur die langzamerhand weer gaat uitbotten. Dat is te merken aan de de dagen die snel langer worden en aan langzaam warmer wordende zon. Behalve vandaag dan, het is nu vele malen kouder en natter dan de laatste dagen. Een ontspannende siësta buiten op de chaise longue zit er vandaag zeker niet in.

Maar ook en vooral is het te merken aan de roofvogels die weer duidelijk agressiever worden richting mijn kippen. Ik zag vanmiddag namelijk een kolossale roofvogel van een mij onbekende soort, klapwiekend opstijgen uit de kippenweide en dat voorspeld natuurlijk niet veel goeds. En jawel hoor, één van mijn Ardenner haantjes lag aan stukken gereten in een hoek. En dat is niet fijn.

Nu weet ik tenminste zeker dat ik het trio Ardenner kippetjes, dat apart in een afgesloten ren zit, niet meer los moet laten lopen.