vrijdag 14 april 2017

Goede vrijdag.

Een hele goede vrijdag mag ik wel zeggen. De zon schijnt en temperatuur is erg agreable. Een vrijdag om eens lekker te gaan verven.
De vensterluiken werden een beetje schraal en waren nodig aan een opknapbeurt toe.
Een schaduwkant van deze goede vrijdag was wel dat ik niet lekker buiten in de zon kon gaan staan verven, want de wilgenboom die  naast mijn werkplaatsje staat, laat een heleboel pluisjes vallen en die wil je niet op je pas geverfde luiken hebben.

Als je zo staat te schuren en te verven krijg je vanzelf diepgaande filosofische gedachten. Zo vroeg ik me bijvoorbeeld af waarom in deze wereld altijd alles verslijt, verrot, verteerd, kapot en dood gaat. Dat moet toch een behoorlijke constructiefout in de schepping zijn. Dat had beter gekund, dacht ik zo.
Maar dit terzijde.

Om Diny blij te maken ben ik ook nog het burenbos in gedoken om daar enkele zo recht mogelijke stokken te oogsten. Die stokken krijgen een belangrijke functie in haar makkelijke moestuin als ondersteuners van diverse klimmende planten.

Wie durft nu nog te beweren dat ik op deze goede vrijdag niets nuttigs gedaan heb?