woensdag 1 augustus 2018

Molen.


Een mens wil bezig blijven, althans dit mens. Het ene werkstukje is nog niet klaar of ik zit al weer aan een volgende klusje te denken.
Wat zal ik nu weer eens gaan maken en vooral hoe doe ik dat dan?
Gelukkig staat het internet vol met mooie voorbeelden van mooie dingen die een mens kan maken.
Deze keer heb ik een molen in de steigers gezet. Geen echte natuurlijk, zoveel ruimte heb ik ook weer niet. Maar een schaalmodel moet kunnen. Die kan ik tenminste eerst op ware grootte uittekenen.
En al tekenend en prakkiserend kom je er achter dat er een heleboel onderdelen in zo'n molen zitten die allemaal, eenmaal op schaal gemaakt, ook nog moeten werken en draaien.
Ondanks de warmte die ons ook hier in het zuiden tot kalmte maant, ben ik driftig bezig in de koele schaduw van de wilgenboom. Dan is het wel te doen.