woensdag 15 augustus 2018

Molenvervolg




Een beetje molen heeft een constructie waarmee de wieken op de wind kunnen worden gedraaid. Kruien, heet dat geloof ik.
Dus ontkom ik er niet aan om enig latwerk in elkaar te spijkeren tot een geheel dat enigszins op een molenstaart lijkt. Provisorisch nog wel, want het moet allemaal nog weer een keer uit elkaar genomen worden. 
Om die molen op de wind te kruien is er ook nog een kruiwiel waarmee die molenstaart op de goede plek getrokken kan worden. Het wiel is er al, vooralsnog zonder de bijbehorende trekkabels.



En dan komt nu de fase waarin ik de molen moet bedekken met een huid. En in die huid moeten dan ook nog weer een aantal deuren en ramen komen, zodat je het inwendige draaispul ook nog kunt blijven zien.

Eerst heb ik nu één zijde passend gemaakt, zodat ik nu een mal heb voor de overige kanten. Die moeten dan wel ongeveer het zelfde zijn!


Het allermoeilijkste lijkt nog te komen: het bekleden van de kap! Die is deels rond en deels scheef. Ik heb nog geen idee hoe ik dat oplos. Maar dat komt nog wel. Denk ik, hoop ik.