zaterdag 25 augustus 2018

Ondersteboven.




Ja, ik ben er ondersteboven van.
Vanmorgen stopte Patriek, een vriendelijke Esplasser, voor het hek en vroeg of ik het al wist.
Wist, wat wist?
Nou, dat Chicane afgebrand was in de afgelopen nacht. Hij was wakker geworden van het vlammengeknetter en had de brandweer gewaarschuwd die natuurlijk niets meer konden redden. Hij liet me een filmpje zien van de vuurzee.

MERDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik even later op de fiets om ter plekke te gaan kijken en jawel hoor, er is niets van over. De brandweer was nog ijverig aan het nablussen en de gendarme wilde graag weten wie ik was en hoe ik het wist.
En nee, ik had geen identiteitsbewijs bij me. Heb ik zelden nodig in Esplas.
Maar ik kon me toch nog nuttig maken door de watermeterput aan te wijzen zodat het weglekkende water kon worden afgesloten en door het mobiele telefoonnummer te geven van de burgemeester die natuurlijk ook gewaarschuwd moet worden.

De bewoners zijn op vakantie in Italiƫ en waren dus niet thuis. Wellicht maar goed ook.
De oorzaak is nog onbekend.



Chicane in betere tijden.