donderdag 23 januari 2020

Ontschorsen.


Kan er uit China iets goeds voortkomen?
Ik zag ergens een filmpje dat er een dingetje bestond, een soort slijpschijf met scherpe messen, welke op de haakse slijper past en waarmee je hout in model kan slijpen/snijden. En boomstammetjes mee kan ontschorsen.

Omdat het ontschorsen van de pas gekregen lindehouten stammetjes erg moeizaam gaat met de hand, vond ik dat ik zo'n ding wel mocht kopen.
Bij Amazon dus. Want in de doehetzelf-winkels in de buurt hadden ze er nog nooit van gehoord.
Het bestellen ging natuurlijk erg snel, maar de levering duurde enkele weken want de postkoetsverbinding tussen China en Esplas is niet zo geweldig.

Maar vandaag kreeg ik het toch afgeleverd en, omdat je nooit weet of zo'n ding echt doet wat er beloofd wordt, heb ik hem meteen uitgeprobeerd.
Het geeft een grote stofbende, maar het ontschorsen gaat wonderwel goed. En zonder schors droogt het hout veel beter.

Ja, er kan dus uit China iets goeds komen.