dinsdag 4 februari 2020

(te)Warm.

Gisteren was het de heetste dag van het jaar tot nu toe. 24 Graden gaf de thermometer onder de boom aan. En dan loop je daar, al zwetend met een veel te dikke trui aan, brandhout te sjouwen in de hoop het tijdens één van de komende winters ook weer lekker warm te hebben. 12 Kruiwagens vol houtblokken en houtblokjes heb ik opgestapeld.
Daar kunnen we weer weken mee vooruit als het zover is dat ze droog genoeg zijn om op te stoken.

Niet dat ik de hele dag bezig ben geweest, ik heb het er ook nog wel even lekker van genomen met een biertje in de halfschaduw. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet op echt werken gaat lijken.

Vandaag, 10 graden kouder, nat en winderig, was het ook niet fijn om buiten wat te doen. Maar om toch een tevreden gevoel te hebben, heb ik nog wel een kruiwagen vol aanmaakhoutjes gekapt. Ben ik toch nog nuttig bezig geweest.
Morgen, bij leven en welzijn, komen de laatste stronken aan de beurt.