zondag 16 mei 2021

Zondagmorgen belevenissen.

 

"Om 11 uur gaat het regenen", vertelde Diny mij. Met daarbij de waarschuwing dat ik dus beter meteen kon gaan zondagmorgenwandelen als ik droog wilde blijven. Vooruit dan maar weer! Wij werden enthousiast een eindweegs begeleid door een klein kudje koeien dat met ons mee draafde. De bijbehorende grote stier had de maling aan ons en bleef rustig herkauwend liggen waar die lag.  Aan het eind van hun weiland bleven ze noodgedwongen staan om vervolgens ons onder luid boe geroep na te kijken. Erg grappig. Minder grappig was het gegeven dat we na zo'n anderhalf uur stevig doorlopen toch nog nat werden door een beginnende miezerige regen, ook al was het nog maar 10 voor 11. 
Onderweg heb ik niet minder dan 3 automobilistes gezwaaid en een kort praatje gemaakt met een heggenknippende fransman. Ja, zo beleef je nog eens wat!
Thuis gekomen wachtte ons de verrassing dat de broedende kloek bevallen was van 8 wolken van kuikentjes. 2 eitjes bleken onbevrucht te zijn en komen dus niet uit. Zo blijkt maar weer dat broedmachines niet op kunnen tegen natuurlijk broeden door een echte kip. Gaf de broedmachine laatst een resultaat van 20 procent, nu is de score 80 procent. Helaas geen 100, maar een kniesoor die daarover valt. Ik niet, dus.