dinsdag 4 mei 2021

Huize Avondrust.

Er wordt een huis gebouwd op de heuvel aan de andere kant van de weg. En dat heeft nogal wat voeten in de aarde, of liever gezegd er moeten nogal wat scheppen aarde verplaatst worden.
Er wordt een diep gat gegraven om het huis goed te funderen. Maar die grond is zo hard dat er nu al de hele dag pneumatisch geweld op los wordt gelaten. Met kleine brokjes tegelijk komt de kalklaag los. En dat maakt wel enig lawaai. En dan de vrachtwagen die de hele tijd op en neer rijdt om de losgeslagen grond af te voeren. 
Ik bedoel maar, het is goed dat het ook weer avond wordt met de bijbehorende stilte. Dan kunnen we de vogeltjes weer horen fluiten en dat geeft rust, avondrust!
En dan kan ik me weer buigen over het zwaluwraadsel. Een paar weken geleden kwamen de zwaluwen massaal aan zwermen uit de zuidelijke landen en meteen waren er twee bezig om een nest te bouwen. Net boven de auto, wat ik niet zo fijn vind. (Maar dat ter zijde) Maar het rare is dat ik nu al dagenlang geen zwaluw meer zie vliegen. Wat raar! Waar zijn ze gebleven?