donderdag 21 augustus 2008

Handel


Wie is die man op de foto hierboven en wat moet hij daar ?

Dat zal ik jullie uitleggen. Die man schijnt ene meneer Handel te zijn, een muziekschrijver van heel vroeger. En ook nog nogal beroemd, naar men zegt. Hij heeft onder andere een muziekstuk geschreven dat "de Messiah" genoemd wordt. Veel mensen vinden dat mooi.

Dat muziekstuk nu, wordt op zaterdag 20 september door een heleboel mensen ingestudeerd en 's avonds uitgevoerd in Groningen.

"Wat gaat jou dat aan", zullen jullie misschien zeggen.

Nou, ook Diny gaat daaraan deelnemen. Samen met Trudy en die vele anderen, gaat ze de hele dag oefenen in Zuidlaren en 's avonds in de Martini-plaza, zoals dat tegenwoordig schijnt te heten, wordt het dan opgevoerd. Een mooi spektakel moet dat worden, een lust voor zangliefhebbers.

Maar....., om te oefenen en goed beslagen ten ijs te komen, heeft Diny een oefen-CD gekocht en nu al weken lang loop ze met haar I-pod op de oren en hoor ik niks anders dan stukken uit die Messiah over de heuvels en door de Ariége galmen.

Ik zou zelf zo mee kunnen doen, ik ken alles inmiddels uit het hoofd. Gelukkig kan ik niet zingen.