woensdag 16 december 2009

Weer over weer.


Wat doe je als er niet veel nieuws is te vertellen?
Dan schrijf je maar weer eens over het weer. Dat gaat er altijd wel in.

Het is hier koud, het vriest zelfs ’s nachts een beetje. Gelukkig heeft mijn opdrachtgever in zijn goedheid een gaskacheltje op mijn werkplek neergezet zodat het allemaal nog wel meevalt.

Maandagmorgen liep om 10 voor 8 de wekker af en toen ik met één lodderig oog naar buiten keek zag ik dat het volop sneeuwde.
Gauw het dekbed weer over het hooft getrokken en verder geslapen.
Met dit weer kom ik er niet uit. Want om dan op weg te gaan terwijl het niet ontzettend noodzakelijk is, dan vraag je om moeilijkheden.

Als de sneeuw op de weg blijft liggen hier in de heuvels kom je niet ver met de auto. Want op een strooiwagen hoef je hier niet te wachten. Achteraf viel het zo als gewoonlijk erg mee, het werd nauwelijks wit. De foto hierboven is dus van een voorgaand jaar.
Maar evengoed had ik dus een onverwachte vrije dag.

Maar het grote bezwaar van eigen baas zijn is dat als je niet werkt je ook geen rekening kunt schrijven. En dat is dan weer jammer voor mijn bankrekening.