donderdag 31 december 2009

Oudejaarsdag.


Ik dacht dat de datum op mijn horloge niet klopte. Hij geeft 31 december aan en dat was tot nu toe, bij mijn weten, altijd de laatste dag van het jaar.
Ik was in de veronderstelling dat het niet vandaag maar pas morgen oudejaarsdag zou zijn. Navraag bij mijn geliefde echtgenote leerde mij dat ik helemaal fout zat.
Het horloge had het goed, ik niet.

Wat gaat de tijd toch snel. Zomaar en hele dag de mist in.
Nu moet ik me nog hals over kop geestelijk instellen op ons bruisende feest van vanavond.

Maar de tijd gaat ook veel te snel voor Diny. Dat blijkt uit een brief van de Nederlandse belastingdienst die we gisteren mochten ontvangen in die bekende mooie blauwe enveloppe.
Een vriendelijke brief vol met kreten als: u moet dit en u moet dat en als u dat niet doet dan….

Ze menen dat Diny geen aangifte over ons karige inkomen van 2008 gedaan heeft.
Zij meende van wel, maar omdat die tijd zo vlug gaat had ze vermoedelijk de aangifte van 2007 nog vers in haar hoofd zitten.
Dus dat moet ook nog even snel gebeuren. Maar omdat ik daar geen verstand van heb, hoef ik me daar ook niet mee te bemoeien. Wel zo makkelijk.

Wij wensen jullie allemaal een fijne avond toe, met oliebollen en zo.