donderdag 10 maart 2011

Indentiteitscrisis.


Niet dat ik daar zo veel last met heb, ik weet wel zo’n beetje wie ik ben.
Maar die arme oude Peugeot die nu al weer zijn 3e nieuwe kentekennummer heeft.

Bij de verhuizing vertelde iemand dat we ook de kentekenbewijzen van de auto’s moesten laten wijzigen naar het nieuwe adres.
Dat was er nog steeds bij gebleven, maar gisteren kreeg ik het flitsende idee om eens op internet op te zoeken wat daar van waar was.

En jawel hoor, het stond er duidelijk dat de “carte grise” moet gewijzigd worden door de prefectuur of de sous-prefectuur en wel binnen 1 maand na de verhuizing op straffe van een boete in de categorie A. En dat kan oplopen tot een 90 euro.
De benodigde formulieren waren ook te downloaden en uit te printen, dus dat scheelt weer een reis.

Dus ik vandaag naar de sous-prefectuur in Pamiers, ik moest daar toch zijn voor andere inkopen. Lekker rustig daar, niemand anders stond er voor de balie. Mooi, dan ben ik daar snel mee klaar.

Ja aan me hoela, uitgerekend de sous-prefectuur van Pamiers doet zo iets niet: “daarvoor moet u naar Foix, monsieur”

Bij de prefectuur in Foix is het iets minder rustig, wanneer ik om 10 uur bij binnenkomst een volgnummer trek zie ik dat er dertig (30!) wachtenden voor mij zijn en maar 2 balies open.
Gelukkig dat ik zo geduldig van aard (!) ben want er zit er niks anders op dan rustig te wachten, buiten rond te slenteren in het lekkere zonnetje, een kopje koffie te drinken in een nabijgelegen café en onder het oog van een bonnenschrijvende parkeerwachter net op tijd de parkeermeter bijvullen.

Maar aan alles komt een einde, zelfs aan het op je beurt wachten bij de toch wel hard werkende baliekluivers. Geen enkel commentaar werd er gegeven op de veel te late indiening van de aanvraag. Dat konden ze trouwens ook niet weten want nergens stond een verhuisdatum geregistreerd, dus dat scheelt toch weer 2 x 90 euro boete.
Om klokslag 11.42 uur, het tweede parkeertermijn is ook net afgelopen, sta ik weer bij de auto.

De camper mag zijn nummer houden maar de Peugeot moet weer eens van identiteit veranderen. Waarom mag joost weten.