donderdag 22 september 2011

Dakhaas.


Het is natuurlijk niet alle dagen vakantie. Er moet ook wel eens gewerkt worden.
Terwijl Jan en Peter een bezoek brachten aan de mooie en goed geconserveerde middeleeuwse stad Carcassonne, kreeg ik het in mijn kop om een klusje af te werken die al heel lang op de todo lijst stond.

Alleen had ik er tot nu toe nog geen zin in, sterker nog, om een of andere reden zag ik er tegen op.

Maar nu is het nog mooi weer en dat was belangrijk omdat ik het dak open moest maken voor de afvoer van de wasemkap in de keuken.
Een stukje ouderwets loodgieterswerk, met dien verstande dat je nu zo’n dakdoorvoer kant en klaar koopt en dat ik ze vroeger zelf mocht maken. Dus iedere amateur kan dat nu.

En laat ik dat nu ook nog binnen de kortste keren weer voor elkaar hebben. Knap van mezelf.
Nu ruiken we niet meer door het hele huis wat Diny aan het koken is maar kan de hele buurt buiten meegenieten.