zaterdag 11 februari 2012

Dooi?


Zou het nu werkelijk en eindelijk weer gaan dooien? Het zal tijd worden want ik haat een koude winter.
Ik zit nu al de hele week een beetje achter het raam te kniezen en daar ben ik zat van. Er is nog zo veel te doen aan huis en tuin. Al was het maar het ontdooien van de waterleiding naar het appartement.

De Garonne is bij Toulouse voor het eerst sinds 1985 weer eens bevroren, kun je na gaan hoe zwaar we het hier hebben. Een schaatstoertocht zit er evenwel nog niet in want het ijs heeft nog bij lange na niet de elfstedentochtdikte bereikt van 15 centimeter. 2 Centimeter komt eerst nog.

De loodgieters hier in het zuiden draaien overuren en meteen de klanten een poot uit met het ontdooien van bevroren leidingen. Ik las dat ze een tarief berekenen van 260 euro, ongeacht of ze nu een half uur bezig zijn of 3 uur. Mooi werk! Meestal zijn ze met een kwartier weer weg, als ze goede ontdooiapparatuur hebben tenminste.
Zonde dat ik mijn eigen bedrijf net heb opgeheven, ik had nu goudgeld kunnen verdienen.

En we krijgen tot overmaat van ramp ook nog bericht van de Renault garage dat onze nieuwe auto is binnen gekomen, een maand te vroeg. Eigenlijk zitten we er nog niet op te wachten met dit weer.
Want er wordt weer sneeuw voorspeld, net nu de meeste wegen weer goed begaanbaar zijn. Alleen de weg langs ons oude huis Chicane is nog helemaal wit. Maar goed dat we daar niet meer wonen.