vrijdag 3 februari 2012

Het warme/koude zuiden.


Doorhalen wat niet van toepassing hoort te zijn.

Wat zijn we blij met de heerlijk loeiende houtkachel die het binnen, samen met de centrale verwarming, behaaglijk op temperatuur houdt.

Want een gloepens koude harde wind waait uit het zuidwesten en het is zo’n 6 graden onder nul. Maar de beroemde gevoelstemperatuur is volgens mij wel -25 graden. Men kan dan wel beweren dat er nog geen kouderecords zijn verbroken, maar wij hebben het volgens ons hier nog nooit zo koud gehad.

Dat vinden de kippen ook want die zijn de hele dag niet buiten geweest, net zomin als Diny trouwens. Die is ook heel voorzichtig wat dat betreft.

Ik wel, ik moest riolering ontdooien, waterleidingen beschermen en een paar keer met de hond rond. Ik had het weer eens niet zo makkelijk.
Maar zo is het leven nu eenmaal!

En wat ik hier nog nooit eerder heb gezien: 2 sneeuwschuivers met zoutstrooiers kwamen hier de wegen begaanbaar maken. Dan moet het toch wel erg slecht weer zijn.