woensdag 14 maart 2012

Een goede buur…


……is nooit weg. Zeker niet als hij een arbeids-en spierpijnbesparend apparaat heeft die hij ook nog wel wil uitlenen. Lang leve de Zwitsers!

Ik ben bezig om een afrastering te maken om de kippen buiten de perken van de groentetuin te houden. Want die groentetuin lig nu direct naast de kippenhokken.
Binnenkort begint het groentetuinseizoen weer en dan moet er weer gepoot en gezaaid worden. Om die plantjes tegen krabbende kippenpoten te beschermen is het voor hun over en uit met de onbeperkte vrijheid.

Maar de ruimte die overblijft is groot genoeg om hele volksstammen kippen jaloers te maken.

Ik heb dus 100 meter geplastificeerd gaas gekocht en ik had er nog een aantal palen liggen waar dat gaas aan vast gespijkerd moet worden. En om die palen een beetje makkelijk in de grond te krijgen heb ik gelukkig die grondboor kunnen lenen. Maar dankzij de zomerse temperatuur van 24 graden die we vandaag mochten mee maken heb ik evengoed nog menig zweetdruppeltje laten vallen.

En in ruil voor dat lenen krijgt die buurman van mij stroom voor de afrastering van het weiland om de paarden en de ezels het ontsnappen te beletten.
Reken maar dat het helpt.