zaterdag 31 maart 2012

Hulp.


Ik zei tegen Diny “ik ga vanmiddag naar het bamboupark om Peet te helpen”.
“Peet helpen, heb jij daar zin in met dit mooie weer en let je wel op je rug”, was haar verbaasde en bezorgde antwoord.

Vandaag hebben Lisa en Nicole, resp. dochter en echtgenote van die zelfde Peet, hun nieuwe restaurant geopend in het al langer bestaande bamboupark, dat hier zo’n 30 kilometer vandaan ligt. Een heugelijk feit dat gevierd moet worden.
Vandaar dat ik er even naar toe wilde met een aantal eieren als presentje. Eieren die wij te veel hebben en die zij goed kunnen gebruiken omdat het volgend weekend Pasen is en er dus volgens traditie ommelette de paque moet worden geserveerd. In dat gerecht kun je de nodige eieren breken.

En dat helpen van Peet was wel te doen. Hij wordt betaald als terrasvulling en bij die klus wil ik wel assisteren. Ik ben nooit te beroerd om iemand te helpen als dat werkelijk nodig is.