zondag 31 januari 2016

Moderne ellende.

Wat kan een mens het toch moeilijk hebben, of het zich moeilijk maken.

Er zijn dingetjes in de handel waarmee je via de stroomdraad een wifi signaal kunt verspreiden door het huis en omstreken. En omdat gasten soms mopperen dat ze in het appartement slechte verbinding hebben, dacht ik dat zo op te lossen.

Dus ik koop zo'n ding en sluit hem aan. Fluitje van een cent als je de gebruiksaanwijzing goed leest. Maar niet heus.
Ik ben er uren mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen, zonder resultaat.

Slim als ik ben, pak ik de handel in en ga naar Peet om hem dat te laten regelen. Die jongen heeft vele malen meer verstand van computers en aanverwante troep dan ik.
Maar ook hem lukt het in eerste instantie niet om het aan de praat te krijgen.
In eerste instantie dus!

Totdat hij op een gegeven moment een handeling verricht waar hij zich niet van bewust is en die ik niet gezien heb. En zo maar, ineens, doet het apparaatje datgene waarvoor ik het gekocht heb.
JUICHKREET!!!!! We nemen er direct een biertje op om dit te vieren.

En nu maar afwachten of er nog gasten gebruik gaan maken van de wifi in dat appartement. Maar een bijkomend voordeel is dat ik nu ook in mijn werkplaatsje online muziek kan luisteren.