woensdag 13 april 2016

Lijmdag.












Al dat gehak en gebeitel heeft, buiten pijn in mijn schouders, toch ook een positief resultaat opgeleverd. Uiteraard, zou ik bijna zeggen.
Hierboven op de linkerfoto is te zien waar dat nijvere gefreubel toe heeft geleid. Twee kromme halve gootjes die aan de binnenkant zo glad mogelijk zijn geschuurd,

Even leek het er op dat alles evengoed nog zou mislukken, want nadat de twee stukken een nacht zo uitgehold hadden gelegen merkte ik dat één stuk de neiging had om een beetje rechter te trekken als de andere. Waardoor ze bijna niet meer op elkaar pasten.
Dat heb ik verholpen door ze met lijmtangen aan elkaar te knevelen en zo weer een paar nachten te laten drogen. Door de druk zijn ze weer ongeveer gelijk aan elkaar geworden.

Hedenmorgen is een volgende fase ingegaan, ik heb de stukken stevig aan elkaar gelijmd. Die situatie wordt weergegeven op de rechter foto waar alles weer stevig ingeklemd zit door een heleboel lijmtangen. Nu moet ik proberen mijn geduld te bewaren en er een hele dag af te blijven zodat de lijm goed kan uitharden.
Ik ben razend benieuwd hoe de toestand wordt wanneer ik de lijmtangen weer los haal.