zondag 10 april 2016

Zo leeft de heer G. te F.



Onderstaand verhaaltje werd me vandaag toegezonden per mail. Het geeft wel aardig aan hoe we ons hier door het leven bewegen.

Dick woont in Frankrijk net als God, hoe leeft God dan in Frankrijk ? 
Nu dat is heel eenvoudig: net als Dick staat hij laat op in de morgen, hij gaat eerst naar het kippen hok om de kippen te voeren, dan raapt hij de eieren en brengt ze naar de keuken. 
Ondertussen is Dinie naar de bakker geweest en heeft drie croissants en een stokbrood gekocht. Thuis gekomen heeft ze een eitje gebakken en nu ontbijten ze gezamenlijk. 
Dick eet drie croissants, dik besmeerd met boter en Dinie eet er twee. Daarna eten ze het eitje, daarbij drinken ze verscheidene koppen koffie, daarna gaat Dick naar buiten en als hij er zin in heeft maakt hij een schilderij van de prachtige omgeving.
s,Middags eten ze stokbrood ook weer dik besmeerd met boter, ook eten ze een gekookt eitje, daarna doen ze een siĆ«sta zoals dat in Frankrijk gebruikelijk is. Om vier uur zijn ze weer wakker en dan is het ook weer bijna avond en tijd voor de avond maaltijd. Ze eten zwijgend hun maaltijd en drinken daarbij een fles wijn en daarna gaan ze naar bed.
Ik weet niet echt of het zo gegaan is. als ik het mis hen moeten jullie het maar zeggen. Ik heb alleen mijn fantasie laten werken en tussen haakjes, ik heb nog een schilderij van je tegoed . 

H. te H.