zaterdag 9 april 2016

Veranderingen.

Dan ben je al zo oud, je denk dat je alles al meegemaakt hebt en dat je het leven op routine kunt doorleven. Bijvoorbeeld, de wekelijkse boodschappen doe je blindelings in het vertrouwde supermarktje.  Je weet alles te vinden want je koopt iedere week precies de zelfde producten die al 15 jaar op precies de zelfde plek liggen.
Maar dan....

Maar dan wordt er een nieuw winkelcentrum(pje) gebouwd in Saverdun. Met een supermarkt, een grote stad waardig. En niet dichterbij, nee hoor, zeker 3 minuten rijden verder weg. Maar dat is nog niet het ergste, het ergste is dat je in zo'n nieuwe en grotere winkel eerst als verdwaasd rondloopt. Niets ligt meer waar het hoort te liggen. Zelfs ik als kruidenierszoon, die dus toch wel wat gewend was, heb de neiging om daar gillend weg te lopen.
Maar dat doe ik dan weer niet, want mijn whisky is op.

Hier raak ik meteen aan het grote doorslaggevende verschil tussen Frankrijk en Nederland: hier verkoopt een supermarkt wel sterke drank maar geen tabak en in Nederland.....
Zo kan er toch ook nooit één Europa ontstaan !

Ik vind het zo wel goed, want drank kan ik absoluut niet missen en tabak daarentegen inmiddels wel een beetje.

Maar verder is het terrible!