woensdag 28 september 2016

Opgelost ???????????



Ruud en Kitty Faas waren op bezoek. Dat is altijd gezellig, maar het is ook fijn dat Ruud een ex autotechniekdocent is en dus nog steeds wel enig verstand van auto's en de bijkomende problemen heeft. In elk geval veel meer dan ik, maar dat kan natuurlijk al snel.

Ik heb Ruud natuurlijk deelgenoot gemaakt van mijn lijdensweg van de laatste dagen en hij heeft zich over het koppeling probleem gebogen. Hij ontdekte al snel dat het rem/koppeling vloeistofrecervoir ver boven het maximum was gevuld. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Toen Ruud er een nachtje over geslapen had en over de mogelijke gevolgen had nagedacht, belde hij om te vertellen dat ik om te beginnen die vloeistof in dat reservoir op het goede pijl moest brengen en de ontluchting schoon moest maken. Volgens zijn theorie kon dat heel goed de oorzaak zijn van de malheur.
Tijdens een proefrit die volgde op het uitvoeren van die opdracht leek het goed te gaan met de koppeling.
Ook op langere termijn?????? We zullen zien.
In ieder geval ga nu niet meer direct naar een Fiatgarage ergens ver weg, zoals ik eerst van plan was.