donderdag 16 februari 2017

Buurtwijn.













Al surfend op het www net kwam ik er laatst achter dat er niet ver uit de buurt, in het dorpje La Fossat, sinds enkele jaren een wijnboer zijn edele beroep uitoefent. Dat wist ik nog niet en dus moest ik daar zeker eens poolshoogte nemen.

Op deze prachtig mooie en zonnige donderdagmiddag ben ik daar naar toe gegaan om zijn product te proeven en te kopen. Het bleek ,uiteraard, een Zwitser te zijn die daar enkele hectares druivenland gehuurd en/of gekocht heeft.
Zijn hele productie van de afgelopen jaren was al bijna aan de man gebracht, maar hij had nog wel enkele flessen staan voor de komende en gaande liefhebber.

Na een prima wijn geproefd te hebben kon ik de verleiding niet weerstaan om vier verschillende wijnen te kopen. Het kost een paar centen, maar dan hebben we ook weer eens wat te proeven.