zondag 9 december 2018

Op leven en dood.



De jaarlijkse strijd tegen de migratie van ongewenste indringers is weer begonnen. Muizen negeren alle gestelde grenzen en komen massaal zonder toestemming ons huis binnen sluipen. Het is 's nachts een geknaag en gerommel van jewelste en ze vreten zich dwars door de isolatie en de gipsplaten heen de klerekasten binnen. En daar zijn we niet blij mee.

Vandaar dat alle middelen weer uit de kast worden gehaald om de overlast te bestrijden. Een strijd op leven en dood. De dood van de muizen, wel te verstaan.

Het is niet diervriendelijk, geef ik onmiddellijk toe. Maar als ze uit ons huis weg blijven, doe ik niet moeilijk. Er zitten een paar muizen in mijn werkplaats, er zitten muizen in het kippenhok mee te vreten met de kippen. Prima, van mij zullen ze geen last hebben.
MAAR NIET IN HUIS !!!!

Zo zie je maar dat het leven van een pensionado in Zuid-Frankrijk niet altijd even makkelijk is.

Om dit verhaaltje toch positief af te sluiten zie je hier naast een foto van een molenwiek in wording. Ik heb alles wat maar knijpen kan gebruikt om de latjes aan elkaar te lijmen. Het moet klaar zijn voordat de wekelijkse wasdag begint, anders zitten we dan weer zonder wasknijpers.