zaterdag 7 maart 2020

Stormschade?


Nee, dit is gelukkig geen stormschade. Hoewel dat makkelijk gekund zou hebben want het waaide echt onbehoorlijk deze week.
Mijn molentjes hadden het moeilijk, ik hoorde van vrienden dat een deel van een dak was weggewaaid en een boseigenaar vertelde me dat in zijn bos 10-tallen bomen waren afgeknapt door de harde wind.
Hoe het met mijn eigen bosjes gaat moet ik nog bekijken. Alles wat is omgewaaid hoef ik niet om te zagen, dat scheelt weer een hoop arbeid.

en Anka zag dat het goed was.
Nee, bovenstaande foto geeft aan hoe ik te keer ben gegaan met de siergrasplant. De mooie wuivende pluimen hadden hun beste tijd gehad en moesten plaats maken voor de jonge scheuten die binnenkort beginnen uit te lopen.
Ik heb goede hoop dat, ondanks alle klimaatveranderingen, we ook dit jaar weer een voorjaar krijgen.
Dat heet klimaatoptimisme!