donderdag 29 april 2021

De gasman.


 Het wordt tijd dat ik iets aan mijn uiterlijk ga doen, want ik krijg de indruk dat ik er wat dom en achterlijk uit zie. Wellicht speelt de leeftijd wat mee. Gisteren stopte een auto bij de poort en de man die uitstapte vroeg of hij even met mij over de gaslevering mocht praten. Jawel dat mag, waarom niet! Ik hou erg veel van gasmensen.

Hij begon zijn relaas met de opmerking dat wij vooral moesten overstappen op de propaangasleverancier Vito Gas want dat zou heel veel goedkoper zijn, dat zou wel tot 1000 euro per ton gas schelen. "Zo, dat is nogal wat!" Er zou dan wel even een andere gastank in de grond gegraven moeten worden maar daar zou ik geen last van hebben, ik kon gewoon in mijn canape kunnen blijven zitten. Alles wordt voor mij geregeld, tot het opzeggen van de huidige leverancier aan toe. Makkelijk toch?

Nu heb ik minder goede ervaringen met dat Vitogas, zie mijn verhaal van 13 november 2019. Maar daar wist hij desgevraagd niets van, hij was nog maar pas bij dat bedrijf. Dat kan natuurlijk.

Ik vroeg hem in mijn beste frans om zijn geweldige aanbod even op papier te zetten met zijn handtekening er onder. Nee joh, dat was toch niet nodig omdat het een kwestie van vertrouwen was. Nu ben ik weinig geneigd om iemand zomaar te vertrouwen die aan de poort iets probeert te verkopen. 

Ik vertelde hem dat ik het een interessant verhaal vond en dat ik zeker op de internetsite van Vitogas zou gaan kijken om de prijzen te vergelijken met die van mijn huidige leverancier. Dat kon ik volgens hem beter niet doen want die prijzen die vermeld staan op de site zijn bedoeld voor klanten die heel weinig gas gebruiken. Voor goede klanten zoals wij, die koken op gas, die douchen op gas en verwarmen met gas, gelden heel andere prijzen. "Go, wat bizar, wat een rare site is dat dan!"

Het eind van het verhaal was dat hij me een folder in de hand drukte met het telefoonnummer dat ik vooral moest bellen en dan zou alles goed komen. Bonne journée en au revoir. Ja, jij ook de mazzel.

Dit alles bracht me aan het twijfelen, zou ik er echt zo onnozel uit zien dat ze mij zo'n verhaal op de mouw gaan spelden?