donderdag 25 december 2008

Beeldig.


Kijk, zo heb ik vaak gezelschap als ik in mijn atelier bezig ben met beeldjes maken.
Lucas, de kater vindt het leuk om toe te kijken wat ik aan het doen ben.

Op de foto lijkt het wel of hij even niet geïnteresseerd is, maar dat is maar schijn. Vaak als ik aan het schuren ben maakt hij slim gebruik van mijn armbeweging om zich te laten aaien. Dat is pas zuinig omgaan met energie. Eén beweging maken voor twee doelen.
Soms wordt het vervelend. Dan maak ik korte metten en vraag aan Filou of hij Lucas even vriendelijk wil verwijderen. Eén flinke grom van Filou en Lucas is weg.

En zo zijn we gezellig bezig.

In de bankschroef zit een beeldje in wording. Inmiddels is het klaar en we noemen het David.
Waarom dat zo is kunnen jullie lezen als je op "beeldenstorm" klikt.