dinsdag 30 december 2008

Hokje.


Ieder woelt hier om verandering, zegt de psalmdichter, en hij voegt er aan toe : en betreurt ze dag aan dag.

Of ik het ga betreuren weet ik nog niet, maar dat er wat moest veranderen wist ik wel.

Een kippenhokje stond in het weiland op de verkeerde plek. Dat bleek tijdens het gebruik in al die jaren.

Om het weg te kunnen halen moest ik kiezen, of slopen en weer opbouwen op een andere plaat, of wegslepen met de trekker.

Ik koos voor het laatste. Van een wielstel van een oude ploeg heb ik een verrijdbaar onderstel in elkaar geknutseld en daar heb ik met de nodige moeite en vindingrijkheid het hok op kunnen plaatsen.
Met de onvolprezen en onmisbare trekker kon ik het geheel langzaam maar zeker naar de nieuwe plaats rijden.

Hopelijk staat hij daar wel naar mijn zin.