vrijdag 5 december 2008

Regen.

Volgens de krant was het hier in het zuiden een heel natte november. Het heeft in 50 jaar niet zoveel geregend in de novembermaand als deze keer in 2008. Althans, gemiddeld gezien.
Dat kan ik natuurlijk niet controleren, ik woon hier nog niet zo lang zoals ik al eerder geschreven heb.

Maar inderdaad, van de 4 jaar dat ik de regenval gemeten heb, ligt deze maand verreweg aan kop. 122 millimeter maar liefst. Dat is vergeleken met vorig jaar met 10 mm toch wel erg veel. Ook de voorgaande jaren bereikten we maar een magere 42 en 60 mm.

En al dat water heeft vervelende consequenties. De grond wordt er glibberig van.
Ik moest de camper wegens de 2-jaarlijkse APK-keuring uit de hangaar zien te krijgen. En dat is met die nattigheid altijd weer een probleem. Hij slipte en draaide alle kanten op, behalve de goede kant, een beetje heuvel op.
Maar ook dat is goed gekomen, ook de keuring. Geen gebreken op een enkel roestplekje na aan de onderkant, een goede conditie volgens de keuringsdokter.
We kunnen weer op reis.