maandag 2 augustus 2010

Begin van de klus.


Het duurt nog wel even voor we ons andere huis kunnen betrekken. Maar ik hoef natuurlijk niet werkloos af te wachten tot het zover is.

Er zijn heel wat dingen die ik nu al kan gaan doen. Zoals plannen en tekeningen maken en, heel belangrijk volgens Diny, een kostenbegroting maken van alle te verwachten werkzaamheden.

Vandaag ben ik begonnen om een paar nieuwe vensterluiken te maken voor de slaapkamerramen. In de oude zit een groot gat en verder is de conditie ook niet best.

De slaapkamer is daar op de begane grond gesitueerd en het lijkt me niet aan te bevelen om daar ook met open ramen te slapen zoals we gewend zijn. We houden er niet van dat de katten of, wie weet, nog ander gespuis zomaar de slaapkamer binnen komt springen. En zeker niet als wij daar liggen te slapen.

Om die ellende te voorkomen maak ik nu zogenaamde louvreluiken. Die kun je dan sluiten en komt er toch voldoende frisse lucht binnen.