maandag 30 mei 2011

Opgefrist.


Vanmorgen belde Wilco. Of ik tijd en zin had om hem te komen helpen. Hij had een chalet gekocht uit een failliete boedel en dat moet voor woensdag afgebroken zijn.
En het is nog al een klus.

En, ach ja, waarom zou ik dat niet doen. Het was mooi weer en mijn eigen klussen hebben ook weer niet zo’n haast.
Dus ik helemaal naar Calmont, een dorpje achter Saverdun.

Zijn we daar net een uurtje aan de gang toen het begon te regenen. Nooit rekening mee gehouden want het is al maanden droog. Het verschijnsel regen ligt ver buiten ons gedachtenpatroon. En binnen de kortste keren waren we doorweekt. Daar sta je dan bibberend in je korte broek en dun T-shirtje.


Ondanks dat Calmont niet naast de deur is ben ik toch maar even naar huis gegaan om droge en warme kleren aan te trekken. Een verkoudheid voorkomen is beter dan ervan genezen.