donderdag 12 mei 2011

Werk.


En als je dan weer thuis bent dan wacht weer het werk. Grasmaaien, planten verzorgen, camper schoonmaken, alles komt dan weer tegelijk op je af. Je zou zo weer in de camper willen stappen en weer op reis gaan.

Maar gelukkig valt mijn oog op de kersenboom en ik zie daar honderden rijpe kersen hangen. Die moeten eerst op voor we weg kunnen, want ze zijn erg lekker.

Op Chicane heb ik jaren geleden een kersenboom geplant die net vorig jaar voor het eerst vrucht droeg en ik vond het jammer om hem achter te laten. Het is een hele troost dat we er niet op achteruit zijn gegaan wat kersen eten betreft.

En wat me vandaag ook is opgevallen is dat je hier in frankrijk zo fijn een bekeuring betalen kunt. Het is bijna een genot om dat te doen. Je logt in op “amendes.gouv.fr” en je krijgt een mooie Nederlandstalige site waar je met (echt) één druk op de knop je 90 euro kwijt kunt.
Normaal lopen de fransen echt niet voorop met de automatisering maar als het op bekeuringen innen aankomt……

Nu las ik vandaag dat het volgend jaar nog strenger wordt met de verkeerscontroles. Nu worden de meeste vaste flitscamera’s nog netjes en sportief van te voren aangegeven door een waarschuwingsbord. Maar dat is dan ook afgelopen en ook het handsfree bellen tijdens het autorijden wordt in de ban gedaan.
Dit alles in de hoop het grote aantal verkeersdoden terug te kunnen dringen.

En dat is dan wel weer een nobel streven, tenminste als de echte onderliggende drijfveer niet het innen van meer geld is.
Maar dit wordt me ingegeven door mijn slechte, wantrouwende inborst. Foei.