zaterdag 9 juni 2012

Franse fratsen.



Jullie weten het, ik draag de Fransen een warm hart toe, allemaal. Ik schrijf bijna nooit negatief over ons gastland.
Maar wat ze me nu flikken is met geen pen te beschrijven.
Misschien hebben jullie ook meegekregen dat er een europees kampioenschap voetballen aan de gang is. Ik wel, en ik was van plan om in ieder geval de wedstrijden van onze oranje helden op de voet te volgen. Wat schets mijn verbazing toen ik merkte dat de Franse zenders maar één wedstrijd per avond uitzenden en vanavond is dat dus alleen Duitsland-Portugal.
Blijkbaar leeft het voetballen hier niet zo erg, terwijl ik meen te weten dat de franse ploeg ook mee doet. Of het is mogelijk een centen kwestie in deze moeilijke tijden.
Gelukkig heb ik een computer waarop ik na lang zoeken een zogenaamde lifestream gevonden heb waarmee ik de wedstrijd ook direct kan volgen, zij het dan in een matige kwaliteit.
Maar goed, dat waren de verrichtingen van de stumpers op het veld ook.