maandag 4 juni 2012

Soms zit het mee…..,



……en soms zit het tegen. Andersom kan natuurlijk ook.
Tijdens een middagje inkopen doen, er moet toch nog van alles en nog wat worden gerepareerd en vervangen, loop je tegen allerlei kleine en grotere ergernissen aan.
Ik moest bijvoorbeeld van Diny geld trekken uit de geldautomaat. Kom ik bij zo’n ding, staat er een briefje met “en panne” voor geplakt. Merde!
Het zal toch niet zo zijn dat de bank geen geld meer heeft en de automaat heeft dicht gegooid? Want die tijd komt ook steeds dichterbij, zegt men.
Bij de bricolage vind ik wel voorspoedig alles wat ik nodig heb, maar bij het afrekenen tref ik een kassajuffrouw die zeker 10 minuten lang aan de telefoon zit te kletsen met een leuke klant, ze barst tenminste herhaaldelijk in lachen uit. Ik zeker niet, ook al omdat ik tijdens dat wachten koffie wil kopen uit een koffieautomaat die het niet doet. Merde!
Kom ik even later bij de Renaultgarage om eindelijk eens wat te laten doen aan dat miserabele stuurgedrag van de Twingo, wordt ik drie keer doorverwezen naar een andere verantwoordelijke en moet ik daarna zeker 20 minuten wachten op een garagechef die aan het telefoneren is. En de koffieautomaat doet het ook daar niet, weer 40 centimes kwijt. Merde!
Na die 20 minuten ben ik het wachten zat en ga koffie drinken in een nabijgelegen café. Dat is de bedoeling althans, maar ik vind geen parkeerplek voor de auto met aanhanger. Merde!
 Ten einde raad verlaat ik chagrijnig en mopperend Pamiers en ga even bij Peet buurten. Het eerste wat hij vraagt als hij mij ziet is “wil je koffie?” en de tweede vraag, een poosje later, luidt “wil je een biertje?” Mijn antwoordt op beide vragen is een hardgrondig jaaaaaaaaaa.
En dan wordt ik langzamerhand weer een beetje vrolijk. Halleluja!