zondag 10 juni 2012

Koorzang.



Diny mocht vandaag weer eens optreden met haar koor. Altijd leuk voor haar.
Deze keer moest ze daarvoor helemaal naar de grote stad, de hoofdstad zelfs van de AriƩge: Foix. En om haar nu niet alleen te laten gaan en ook omdat het toch geen geweldig mooi weer was, bood ik haar in mijn bekende oneindige goedheid aan om mee te gaan, welk aanbod helaas in dank aanvaard werd.
Want uiteindelijk kent ze daar de weg nauwelijks en ik ben al een paar keer bij de prefectuur (een soort provinciehuis) geweest, welk gebouw naast de kerk staat waar gezongen moest worden. Dus ik ken de weg en de parkeerplaatsen. Niet dat het zo moeilijk is! Maar ze heeft liever niets anders aan de kop als ze moet optreden.
Ze moest er meer dan een uur van te voren zijn en ik mocht die tijd al wandelend door de regen en door Foix (een mooi oud plaatsje trouwens) en koffiedrinkend doorbrengen.
Om 5 uur was ik weer net op tijd bij de kerk en mocht 10 euro betalen voor de toegang. Diny verbaasde zich later hooglijk dat ik dat er voor over heb gehad. Want ze weet welk een cultuurbarbaar ik ben. Maar ze vond zelf dat er mooi gezongen was en dat neem ik dan zonder meer aan. Ik heb, zoals vaker, het meeste niet mee gekregen want ik droom altijd ver weg als ik in een kerk zit.
Op de foto is de kerk te zien waar werd opgetreden, als je goed kijkt zien jullie dat ik hem met mijn vinger aanwijs. Jullie mochten eens denken dat ik dom genoeg mijn vinger voor de lens heb gehouden tijdens het fotograferen.